بررسی تخصصی تویوتا راوفور

بررسی تخصصی مشخصات تویوتا راوفور

 سایت‌های مختلفی در سال‌های گذشته به بررسی تویوتا راوفور نسل چهار پرداخته‌اند، اما باتغییر شرایط بازار طی سال‌های اخیر لازم دانستیم که در تامین خودرو هم به بررسی طراحی ظاهری، فضای داخلی، مشخصات فنی و در نهایت نظر کلی تامین خودرو آزمون درباره خودروی مخصوص سخت‌پسندان بپردازیم. شاید به نظر برسد که رسیدن به جایگاه پرفروش‌ترین کراس‌اوور در کل دنیا چندان سخت نیست، اما باور کنید که تویوتا یک شبه به این جایگاه نرسیده است. توجه داشته باشید که تویوتا RAV4 پیش از این شیوع تب شدید شاسی‌بلند خواهی در بازار توانست رهبری سگمنت خود را در اختیار بگیرد و تا به امروز هم با این جریان جلو آمده و اثبات کرده که در پرطرفدار کردن کراس‌اوورها سهم مهم داشته است. خوشبختانه این موفقیت مقطعی هم نبوده و پس از گذشت چندین دهه راو۴ با شرایط بازار خود را هماهنگ کرده و به نوعی همیشه به عنوان استاندارد سگمنت خود شناخته میشده.

طراحی ظاهری

در حال صحبت درباره آخرین نسل از تویوتا تویوتا راوفور هستیم که وارد بازار ایران شده است. بنابراین باید بپذیریم که تویوتا تغییراتی برای اصلاح این خودرو اعمال کرده که قطعا به افزایش محبوبیت این خودرو کمک شایانی کرده است.

در واقع درمقایسه با تویوتا RAV4 که در سال‌ ۲۰۱۸ به عنوان نسل پنج این خودرو معرفی شد، باید قبول کنیم که حتی آخرین فیس‌لیفت هم با ظاهر قدیمی همراه شده است. آخرین ظاهر روافوری که به بازار ایران راه پیدا کرده سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه نیویورک معرفی شد که در نهایت برای نخستین بار به عنوان مدل ۲۰۱۶ وارد بازار جهانی شد. این تغییرات باعث شد که به جای استفاده لامپ‌های هالوژنی حداقل در برخی از بخش‌های چرا این خودرو شاهد استفاده از LEDها باشیم. همچنین تغییر مهم دیگر را در پشت فرمان و در زمان نگاه کردن به صفحه اطلاعات راننده «یا پشت آمپر» میتوان مشاهده کرد که در نسخه فول از صفحه نمایش به جای نشانگرهای تمام آنالوگ استفاده شده است. با وجود تمام این تفاسیر هنوز می‌توان تویوتا راوفور را به عنوان استاندارد کلاس خود دانست که توانسته بود در نسل چهارم خود پلی بین شاسی‌بلندهای کلاسیک و کراس‌اوورهای مدرن باشد. اما به خاطر ماهیت کاربری این خودرو که بیشتر برای استفاده در محیط شهری طراحی شده، باید قبول کرد که طراحی راو۴ نزدیکی بیشتری به سدان‌های تویوتا دارد.

 

فضای کابین

به هرحال باید قبول کرد که با تاسیس برند لکسوس نباید انتظار کابینی با تمام امکانات را در محصولات تویوتا داشته باشیم و البته این استراتژی تویوتا هم خیلی خوب جا افتاده است، به نحوی که سری NX از لکسوس که با تویوتا راوفور هم سگمنت به حساب می‌آیند حتی در بازار داخل ایران هم به خوبی جا افتاده و فروش خوبی را تجربه می‌کنند. اما شاید این تفاوت بین نسخه‌های اقتصادی در تویوتا و نمونه‌های لوکس پر آپشن در لکسوس را در سدان‌های این خودروساز کمتر مشاهده کنیم و این تفاوت در کراس‌اووری همچون تویوتا راوفور و سری ان‌ایکس خیلی بیشتر نمایان باشد.

در واقع در کابین تویوتا راوفور خیلی بیشتر سعی شده که از نظر ظاهری به آنچه در سدان‌های این خودروساز دیده‌ایم شبیه باشد. اما چه کنیم که تویوتا که خود این استراتژی را درنظر گرفته اختلاف زیادی بین قیمت سدان‌ها و کراس‌اوور پرفروش خود اعمال کرده تا سودآوری خود را حفظ کند. اما به غیر از حفظ ظاهر و امکان سفارش آپشن‌های مختلف فضا کلی کابین تویوتا RAV4 را هم می‌توان به عنوان استاندارد این کلاس درنظر گرفت. همچنین کیفیت مونتاژ هم در کابین این خودرو حرف اول را میزند و می‌توانید به راحتی سایر گزینه‌هایی که حتی قیمت بالاتری داشته و ساخته سایر کشورها هستند را محکوم کنید. باوجود تمام نکاتی که درباره کمبود آپشن درباره این خودرو گفتیم، به هرحال حداقل‌هایی که از کراس‌اوور نسبتا به‌روز داریم در این خودرو وجود دارد. از ایربگ جانبی و پرده‌ای گرفته تا کنترل حرکت در سرازیری و کنترل خودرو در سربالایی، BAS، VSC، TRC و سایر امکاناتی که در سیستم مولتی‌مدیا میتوان آنها را بررسی کرد.

توان فنی

تویوتا rav4 در نسل چهار وقتی وارد بازار ایران شد از پیشرانه مشابهی با کمری استفاده می‌کرد. در حقیقت هم می‌توان پلت‌فرم کمری و تویوتا راوفور را دارای شباهت‌های زیادی دانست. حتی به تازگی تویوتا تصمیم گرفته که نسخه دو دیفرانسیل از کمری را هم با سیستم مشباهی که در راو۴ استفاده کرده، پیاده‌سازی کند. موتور تویوتا راوفور ظرفیت دو و نیم لیتری دارد و حداکثر توان آن ۱۷۷ اسب‌بخار و است و به چرخ‌ها گشتاور ۲۳۳ نیوتن‌متری را از طریق گیربکس شش سرعته اتومات تحویل می‌دهد. تشخیص اینکه انتقال نیرو به چه چرخی باشد را می‌توانید به خودرو محول کنید تا براساس نیاز شما به رانندگی اسپرت، اقتصادی یا افزایش آسایش راننده این تقسیم نیرو را انجام دهد. در نهایت این مجموعه مصرف سوخت میانگین ۸ لیتر در یکصد کیلومتر را ثبت می‌کند که رقم خوبی است ولی آنقدر کند نیست که نتواند در کمتر از ۱۰ ثانیه به سرعت یکصد کیلومتربرساعت برسد. نهایت سرعتی که می‌توانید با تویوتا rav4 تجربه کنید ۲۰۰ کیلومتربرساعت است.

 

نظر نهایی در مورد خرید تویوتا راوفور

این روزها قیمت هیچ خودرویی منطقی نیست و بنابراین حتی قیمت غیرمنطقی تویوتا راوفور نسبت به آپشن‌ها و سایر مشخصات و رقبایش هم از لحاظ اهمیت کمتر جلوه می‌کند. اگر قصد خرید این خودرو را دارید، پس احتمالا از قبل هزینه آن را تهیه کرده‌اید؛ اما اگر باتوجه به بودجه خود به دنبال خودرو مناسبی هستید، باید آگاه باشید که راو۴ در بازار ایران رقبای سرسختی همچون یوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان X-Trail و دی اس 7 کراس‌بک دارد که هرکدام به خاطر یک ویژگی اختصاصی مشتری‌های خاص خودشان را دارند، همچنین توجه داشته باشید که هرگز تویوتا راوفور را به عنوان خودرویی مناسب آفرود رفتن خریداری نکنید، به غیر از بحث تجهیزات فنی، این خودرو صرفا انتظاراتی که از یک سواری تویوتا دارید را فقط با ارتفاع بیشتری ارائه می‌کند. توجه داشته باشید که به خاطر اصطلاحا شاسی‌بلند بودن این خودرو باید مخارج بیشتری را هم پرداخت کنید، حتی برای انجام کارشناسی این خودرو هم در مجموعه‌های مختلف هزینه‌های بالاتری دریافت می‌شود. اما ما در تامین خودرو سعی بر این داریم تا با کمترین هزینه خدمات کارشناسی خودرو را برای تمام خودروها اجرا کنیم.

فهرست مطالب

ارتباط با ما

برای خرید خودرو به کمک نیاز دارید؟

(همین حالا تماس بگیرید)

تلفن: ۴۸۴۱۶

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، بزرگراه اشرفی اصفهانی ، بعد از مرزداران ، کوچه ولدخانی ، پلاک ۲۴ ، واحد ۱

مقالات خودرو
پورشه ماکان آلمان
پورشه ماکان

بررسی مشخصات پورشه ماکان آلمانی کمپانی آلمانی پورشه و برند معروفش شاید برای مردم عام که به‌طور حرفه‌ای پیگیر صنعت خودرو نیستند یادآور خودروهای اسپرت

رفع کدری
رفع کدری

هرآنچه درباره رفع کدری چراغ‌ها لازم است بدانید چراغ‌های خودرو تا حد زیادی به عنوان یک قطعه ایمنی شناخته می‌شوند، اما حتی اگر با همین

انواع هاچ پک
انواع خودروهای هاچ پک

مقایسه پرطرفدارترین هاچ پک های ایرانی این روزها کمتر به سراغ مسافرت می‌رویم و عمده سفرها به خاطر سلامتی خودمان هم که شده محدود به

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها