پیگیری کارت سوخت خودرو

راهنمای صفر تا صد پیگیری کارت سوخت

دراین مطلب از سری مقالات تامین خودرو قصد داریم روش های مختلف پیگیری کارت سوخت هوشمند را مرور کنیم.

در حدود چند سال پیش مردم با استفاده از کارت سوخت و با ارائه آن می توانستند بنزین را با قیمت کمتری خریداری کنند. و در این شرایط در صورتی که فردی کارت سوخت نداشته است باید برای مصرف بنزین مبلغ بیشتری را پرداخت می کرد. پس از گذشت چند سال، کارت سوخت به کلی برداشته شد و در واقع، برای دریافت بنزین نیازی به ارائه کارت سوخت وجود نداشت. این روند تا چندین سال ادامه داشت.

کارت بنزین خودرو

اما از تاریخ مرداد ماه 98 استفاده از کارت سوخت در برخی از شهرها مانند تهران، تبریز، کرج و اصفهان الزامی شد و به سرعت قانون استفاده از کارت سوخت برای مصرف بنزین در شهرهای دیگر نیز رایج شد. در نتیجه، امروز نیز تمامی افراد باید با ارائه کارت های سوخت هوشمند وسیله نقلیه خود بنزین دریافت کنند و در غیر این صورت، تنها می توانند به صورت محدود بنزین خریداری کنند.

به همین دلیل افرادی که از قبل کارت سوخت نداشته اند، باید با مراجعه به مراکز پلیس +10، برای دریافت کارت سوخت هوشمند خود اقدام کرده و پس از مدتی آن را دریافت کنند. معمولا طی یک بازه زمانی مشخص کارت سوخت هوشمند به دست افراد می رسد، اما ممکن است برخی از این کارت ها به دست افراد نرسیده باشند.

در این مقاله، روش های پیگیری کارت سوخت شرح داده شده اند که شما با استفاده از آنها می توانید نسبت به پیگیری کارت سوخت هوشمند خود اقدام کنید.

انواع روش های پیگیری کارت سوخت هوشمند

برای پیگیری کارت سوخت هوشمند شما باید از ابتدا برای دریافت این کارت ثبت نام کنید. در صورتی که تا مدتی کارت را دریافت نکردید، می توانید برای پیگیری آن اقدام کنید. همانطور که احتمالا می دانید، روش های مختلفی به منظور پیگیری کارت سوخت هوشمند خودرو وجود دارد. شما می توانید از یکی از این روش ها استفاده کرده و نسبت به پیگیری کارت سوخت هوشمند خودروی خود اقدام کنید. در ادامه این روش ها به طور کامل شرح داده شده اند.

  1. پیگیری کارت از طریق اداره پست

یکی از وظایف اداره پست ارسال کارت سوخت هوشمند برای افراد همانند سایر بسته های پستی است. در برخی از مواقع ممکن است کارت پست در بازه تعیین شده به دست فرد نرسد. در این صورت باید برای پیگیری کارت سوخت از طریق اداره پست اقدام کنید.

پیگیری کارت سوخت از اداره پست

در قبض پستی یک کد 20 رقمی درج شده است که همان کد رهگیری کارت سوخت هوشمنو شماست. شما با در دست داشتن این کد رهگیری می توانید به آدرس اینترنتی www.post.ir مراجعه کنید. در این سایت باید به قسمت رهگیری مرسولات پستی بروید و با درج کد در این قسمت می توانید از محل دقیق کارت سوخت هوشمند خود اطلاع پیدا کنید.

اگر کارت سوخت به ادازه پست مبدا رسیده باشید می توانید با ارائه مدارک خود و مدارک شناسایی خود، کارت سوخت هوشمند خودروی خود را دریافت کنید.

در برخی از شرایط ممکن است شما با درج کد رهگیری با پیغام “متقاضی محترم، کارت سوخت استعلام شده در مجموعه شرکت پست فاقد سابقه است.” روبرو شوید. در این مواقع باید مجددا برای دریافت کارت سوخت هوشمنو خودروی خود اقدام کنید.

  1. پیگیری از طریق سرویس پیام کوتاه

علاوه بر پیگیری کارت سوخت از طریق اداره پست شما می توانید همانند دریافت خلافی خودرو از طریق سرویس پیام کوتاه نسبت به پیگیری کارت سوخت هوشمند خودروی خود اقدام کنید. در این صورت شما تنها کافی است یک پیام کوتاه به شماره 1101202040 ارسال کرده و از وضعیت کارت سوخت هوشمند خودروی خود اطلاع پیدا کنید. شما باید شماره مندرج در پشت کارت وسیله نقلیه با نام VIN را به این شماره ارسال کنید. با این پیام کوتاه، سیستم به صورت خودکار در همان لحظه وضعیت دقیق کارت سوخت هوشمند خودروی شما را برایتان ارسال می کند.

پیامک دریافت کارت سوخت

البته برای ارسال پیام کوتاه به سرشماره ذکر شده باید طبق دستور مشخص شده آن عمل کنید. دستوری که برای اطلاع از وضعیت کارت سوخت موتور سیکلت و خودروها مشخص شده است به ترتیب زیر می باشد:

موتور سیکلت: کذ VIN درج شده در پشت کارت موتور سیکلت * حرف انگلیسی M

خودرو: کد VIN درج شده در پشت کارت خودرو * حرف انگلیسی V

با ارسال این عبارت، پس از مدت کوتاهی وضعیت دقیق کارت سوخت هوشمند خودرویتان برای شما ارسال می شود.

  1. پیگیری کارت از طریق سامانه اینترنتی پلیس

علاوه بر دو روشی که در بالا ذکر شد، شما می توانید با مراجعه به سامانه اینترنتی پلیس با آدرس اینترنتی www.sokht.epolice.ir از وضعیت دقیق کارت سوخت هوشمند خودروی خود اطلاع پیدا کنید. بعد از ورود به این صفحه، باید مشخصات پلاک خودرو را وارد کرده و بعد از آن، وضعیت کارت سوخت هوشمند خودرویتان برای شما نمایش داده می شود.
راهنما : لیست مراکز تعویض پلاک خودرو را اینجا بببنید.

سامانه پیگیری کارت سوخت

  1. از طریق تماس

شما می توانید از طریق تماس با شماره تلفن 09627 از وضعیت دقیق کارت سوخت هوشمند خودرو اطلاع پیدا کنید. علاوه بر آن می توانید به یکی از مراکز خدمات امور مربوط به کارت سوخت هوشمند مراجعه کرده و نسبت به پیگیری کارت سوخت هوشمند خودرو اقدام کنید.

 

نتیجه گیری

شما با استفاده از هریک از روش هایی که در بالا ذکر شد، می توانید از وضعیت دقیق کارت سوخت هوشمند خودروی خود اطلاع پیدا کنید. اما در ابتدا باید برای دریافت این کارت ثبت نام کرده باشد. برای ثبت نام کارت هوشمند نیز روش های مختلفی وجود دارد. در نتیجه، در صورتی که هنوز برای دریافت این کارت ثبت نام نکرده باشید نمی توانید نسبت به پیگیری آن اقدام کنید.

توصیه می شود در صورتی که هنوز برای دریافت کارت سوخت خودروی خود اقدام نکرده اید، در طی روزهای آینده به یکی از مراکز پلیس +10 مراجعه کرده و برای دریافت کارت سوخت هوشمند خودرویتان ثبت نام کنید. در این صورت، در حین سوختگیری برای خودرویتان دچار مشکل نمی شوید.

فهرست مطالب

ارتباط با ما

برای خرید خودرو به کمک نیاز دارید؟

(همین حالا تماس بگیرید)

تلفن: ۴۸۴۱۶

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، بزرگراه اشرفی اصفهانی ، بعد از مرزداران ، کوچه ولدخانی ، پلاک ۲۴ ، واحد ۱

مقالات خودرو
بررسی علل لرزش دنده خودرو
بررسی علل لرزش دنده خودرو

بررسی علل لرزش دنده خودرو می خواهیم به بررسی علل لرزش دنده خودرو بپردازیم. لرزش دنده، معمولاً اتفاق رایجی است که برای بسیاری از رانندگان

درخواست کارشناس خودرو
درخواست کارشناس خودرو

درخواست کارشناس خودرو در این مطلب با ما همراه باشید با درخواست کارشناس خودرو . صنعت خودروسازی به سرعت در حال پیشرفت و تحت تأثیر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها