مشخصات آلفارومئو جولیتا خودرو ایتالیایی

همه چیز در مورد خودرو آلفارومئو جولیتا

با ما همه چیز درباره شاهزاده ایتالیایی؛ آلفارومئو جولیتا را بدانید. زمان متولد شدن برند آلفارومئو در سال 1910 در کشور ایتالیا شاید کمتر کسی این حجم از موفقیت را در آینده این کمپانی کوچک متصور بود. اما با گذشته هرسال و علی‌رغم فراز و نشیب‌های مسیر پیشرفت این برند حالا آلفارومئو یکی از ابرکمپانی های ساخت خودرو است.

در این مقاله به بررسی یکی از عزیز کرده‌های آلفارومئو یعنی خودروی جولیتا می‌پردازیم.

آغاز ساخت آلفارمئو جولیتا

 

خودرو آلفارومئو جولیتا

هرچند که اولین‌بار آلفارومئو خودرو جولیتا را در سال 1954 ارائه کرد اما مدل و طراحی نسل اول این خودرو از چیزی که در ذهن شماست بسیار دور است. با ساخت نخستین آلفارومئو جولیتا در شکل و شمایل امروزی آن در سال 2010 میلادی کمپانی آلفارومئو بار دیگر تحسین علاقه‌مند های صنعت خودرو را برگزید.

رویکرد طراحی منحصر به فرد و مخصوص کمپانی در این خودرو نیز کاملا نمایان شد. از سال 2010 به بعد جولیتا به از یکی معروف‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای این کمپانی بدل شد.

چرا آلفارومئو جولیتا بخریم؟

 

چرا خودرو آلفارومئو خوب است

جولیتا یکی از هاچبک های اسپرت است که حرفی برای گفتن دارد. طراحی این خودرو به‌صورتی که است دست رد به سینه‌ی هیچ‌کس نمی‌زند. اگر نیازمند یک خودرو لوکس و خیره‌کننده با طراحی اسپرت هستید، جولیتا انتخاب مناسبی است.

حتی اگر به دنبال خرید یک خودرو توانمند برای استفاده روزانه و حتی به‌عنوان خودروی خانواده هستید بازهم خرید آلفا رومئو جولیتا منطقی به نظر می‌رسد. جولیتا همچنین یکی از ماشین‌های اسپرتی است که توانسته نظر خانم‌ها را نیز به خودش جلب کند.

 

مشخصات ظاهری آلفارومئو ایتالیایی

یک اثر هنری جمع جور!

همه چیز درباره شاهزاده ایتالیایی؛ آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا در گروه خودروهای جمع‌وجور ( compact cars ) قرار می‌گرد. ابعاد آلفارومئو جولیتا با طول 4 متر و 35سانتی‌متری، عرض 1 مترو 79 سانتی‌متری و ارتفاع 1 متر و 46 سانتی کاملاً برای مشخصات این خودرو مطلوب و حساب‌شده به نظر می‌رسد.

آیا الفارومئو جولیتا یک خودرو کوپه است؟

تصویر آلفارمئو از پشت کوپه

آلفارومئو هیچ‌وقت دست از شگفت‌زده کردن شما برنخواهد داشت. اگر شما تنها علاقه من به صنعت خودرو باشید و آن را به‌صورت بروز دنبال نکنید در نگاه اول به یک جولیتا آن را جزو خودروها ی سه در طبقه‌بندی می‌کند. اما اشتباه نکنید. با بررسی آلفارومئو جولیتا متوجه خواهید شد که شما در مقابل یک خودروی پنج در هستید.

طراحی ظریف جولیتا با انتقال دستگیره‌های درهای عقب به قسمت پنجره و مخفی کردن استادانه آن، باعث شده تا این خودرو هر چه بیشتر لوکس به نظر برسد.

طراحی سقف آلفارومئو جولیتا

یکی از آپشن های خودروی جولیتا کمپانی آلفا رومئو سقف پانارومیک کشویی آن است. سقف پانارومیک از بخش عقبی تا جلویی سقف وبا متریال شیشه ساخته‌شده و دید کاملاً مطلوبی از بیرون به سرنشین می‌دهد. این سقف با شیشه‌ای با قطر حدود 5 سانتی‌متر شمارا به یک حس بی‌نظیر همراه با امنیت کافی دعوت می‌کند.

طراحی قسمت جلویی

تقریباً تمام محصولات آلفارومئو در طراحی یک امضا دارند. این امضا در بخش جلویی خودرو بیشتر نمایان است. تمام اجزا از چراغ‌های جلو تا درب موتور و سپر و حتی محل قرارگیری پلاک در گوشه‌ی خودرو و به رخ کشیدن آرم نه چندان ساده‌ی این کمپانی در مرکز خودرو دارد به شما می‌گوید به من توجه کن! من معمولی نیستم.

آلفارومئو به خوبی توانسته با برجسته‌سازی و حجم دهی به کمک خطوط علی‌الخصوص در روی درب موتور، ظاهری قدرتمندتر به خودرو بدهد و آن را به سری خودروهای عضلانی کمی نزدیک کند. چراغ‌های مه شکن برجسته و بیرون زده از بدنه اصلی  نکته دیگری است که جالب‌توجه است.

طراحی بخش عقب

ظاهر صندوق آلفارومئو از پشت

طراحی چراغ‌های کشیده‌ای عقب، نوع طراحی اگزوز که بازهم خارج از سپر خودنمایی می‌کند و نوع قرارگیری شیشه‌ی عقب و وجود یک صندوق‌عقب کوچک 350 لیتری هم کاملا کاربردی است، همه و همه باعث می‌شود که نتوان هیچ ایرادی از آن گرفت. باید فقط با گفتن یک کلمه این داستان را تمام کرد. زیباست!

طراحی داخلی

 

ظاهر داخلی آلفارومئو جولیتا

شاید بتوان گفت طراحی داخلی جولیتا از طراحی بدنه خودرو کمی عقب‌افتاده است. البته فقط کمی. باوجود صندلی‌های با روکش چرم باکیفیت و در بخش جلو همراه با گرم‌کن، صندلی‌های عقب تاشو، طراحی کاملاً اسپرت دکمه‌ها، نشانگرها و کنترل ها هنوز هم می‌توان انتظار طراحی داخلی بهتری برای خودرو داشت.

جنس رویه درها در برخی از این خودروها کیفیت لازم برای یک خودرو لوکس را ندارد. دکمه‌های روی فرمان چیزی فراتر از سایر خودروهای در کلاس مشابه و حتی برخی از خودروهای کلاس پایین‌تر در اختیار شما قرار نمی‌دهد و کاملاً معمولی است.

اما نوع طراحی ویژه نمایشگر، سیستم صوت و تصویر، سرعت‌سنج و دکمه استارت و سایر امکانات توانسته رضایت مصرف‌کننده مخصوصا قشر جوان را کسب کند. پس این نکات جزئی شاید چندان برای شما مهم نباشند هرچند که رقبای این کمپانی در برخی طراحی‌های فضای داخلی بهتر عمل کرده‌اند.

مشخصات فنی خودرو آلفارومئو

موتور مولتی ایر جولیتا

هرچند که آلفارومئو انواع موتورهای دیزلی، بنزینی و حتی موتوری با سوخت گازLPG روی خودروی جولیتا امتحان کرد اما نسخه‌های امروزی همه با سیستم بنزینی کار می‌کنند. اگر روی موتور آلفارومئو جولیتا را نگاه کنید با یک طراحی خاص مواجه می‌شوید که عبارت MULTIAIR ….TURBOBENZINA روی آن به چشم می‌خورد.

اما این عبارت به چه معنی است؟ چندی است تکنولوژی توسط فیات ارائه‌شده که با تغییر در سازوکار موتور منجر به افزایش قدرت و درعین‌حال کاهش مصرف سوخت خودرو شده است. در این تکنولوژی سیستم تنفس معمولی خودرو حذف‌شده است.

سوپاپ‌های هوا و بنزین برداشته‌شده و بجایان از دریچه‌های سلونوئیدی که به‌صورت الکترونیک کنترل می‌شوند استفاده می‌شود. این عمل باعث می‌شود که در شتاب بالا سوخت و هوای بیشتر به خودرو تزریق شود ولی در حالت رانندگی عادی و با سرعت‌پایین این میزان محدود می‌شود.

درنهایت باوجود حفظ قدرت موتور مصرف سوخت کنترل می‌شود. البته سیستم خروج دود تغییری نکرده و بافرم سابق در این خودرو قرارگرفته است.

این خودرو مجهز به پیشرانه‌ی توربوشارژ 4 سیلندری با حجم 1368 سی سی است. جالب است بدانید این حجم با حجم یکی از پایین رده‌ترین خودروهای داخلی  برابری می‌کند. اما حتی مقایسه قدرت تولیدی آن خنده‌دار است.

تولید قدرت 170اسب بخاری جولیتا و همچنین گشتاور 250NM آن به‌راحتی آن را از هم‌رده‌های خود جدا کرده و به خودروهای با حجم بالاتر موتور نزدیک می‌کند.

همه چیز درباره شاهزاده ایتالیایی؛ آلفارومئو جولیتا

یک تجربه ی خوشایند از گیربکس های دو کلاچه

جولیتا مجهز به یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه همراه با دنده‌ی پشت فرمان است. پس از معرفی سیستم گیربکس دو کلاچه، این سیستم به ذائقه‌ی بسیاری از طرفداران خودرو خوش نیامد.

دلیل اصلی هم تأخیر چندثانیه‌ای در عملکرد خودرو پس از فشردن پدال گاز بود. هرچند این نقطه‌ضعف در جولیتا نسبت به برخی دیگر از خودروهایی که از این سیستم استفاده کردند خیلی کمتر به چشم آمد. بااین‌وجود عملکرد نرم و راحت گیربکس و دنده تا حدودی این مشکل را کمرنگ کرد.

وضعیت فنی آلفارومئو جولیتا

سه تجربه ی متفاوت در رانندگی با یک خودرو ، DNA

یک قابلیت شگفت‌انگیز در در خودروی جولیتا تعبیه‌شده است. این خودرو روی سه حالت DYNAMIC, NATURAL, ALL WETHER قابل  تنظیم است که هر یک با ویژگی‌های خاص خود زمینه‌ی کاربرد بهینه خودرو را تأمین کرده است. حالت داینامیک حالت کاملاً اسپرت و مسابقه‌ای است.

در این حالت حساسیت پدال‌های گاز و ترمز و همین‌طور چرخش فرمان به اوج خود می‌رسد و مطلوب کسانی است که به‌صورت حرفه‌ای از خودرو استفاده می‌کنند. حجم سوخت موردنیاز موتور در این حالت افزایش می‌یابد.

حالت نچرال یا طبیعی مناسب استفاده ی روزانه  معمولی خودرو است. حساسیت پدال و فرمان کاهش‌یافته و درمجموع باعث کنترل بیشتر شما روی خودرو خواهد شد.

حالت ALL WETHER به معنی هر شرایط آب و هوایی یک سیستم مطلوب برای فصل پاییز و زمستان است. در شرایطی که جاده خیس و لغزنده و یا پوشیده از برف باشد استفاده از این قابلیت باعث کاهش سرعت واکنش خودرو و افزایش چند برابری کنترل رویان می‌شود.

با این سیستم شما بدون هیچ نگرانی می‌توانید از آلفارومئو جولیتا در شرایط زمستانی استفاده کنید. سه خودرو در یک بدنه!

همه چیز درباره شاهزاده ایتالیایی؛ آلفارومئو جولیتا

ایمنی

جولیتا توانسته به خوبی از پس طراحی یک خودرو ایمن بربیاید. تا جایی که ایمنی سنجی EuroNCAP لقب امن‌ترین خودروی کوچک را به جولیتا داد و مهر تأیید دیگری بر کارنامه‌ی این خودرو زد.

مصرف سوخت

مصرف سوخت آلفارومئو جولیتا در برابر قدرت موتور کاملاً بهینه به نظر می‌رسد. این مصرف در حالت عادی و رانندگی شهری حدود 8 لیتر در هر صد کیلومتر، در جاده 4.3 لیتر و به‌طور میانگین با سوخت حدود 6لیتری در هر صد کیلومتر مصرف قابل قبولی دارد.

میزان مصرف سوخت آلفارومئو جولیتا

امکانات و آپشن ها

قطعاً خودروی ساخته‌ی کمپانی آلفارومئو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از طراحی کم نقص بدنه و رینگ‌های فوق اسپرت وسوسه کننده بگیرید تا جزئیات فنی مهندسی بسیار دقیق. برخی از آپشن های این خودرو عبارتند از:

  • سیستم تهویه دوگانه
  • START اتوماتیک
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • سنسور باران
  • اتولایت
  • آینه ی فتوکرومیک
  • برف پاک کن اتوماتیک
  • سقف پانارومیک
  • نمایشگر تصویر 5 اینچی
  • سیستم ضد قفل ترمز
  • MSR
  • CBC
  • 6 کیسه هوا در قسمت جلو، جانبی و پرده ای
  • بالا بر شیشه ی تک لمس
  • سامانه کنترل دینامیک VDC
  • لامپ های زنون و LED ترکیبی
  • سیستم چراغ شوی

 

معایب آلفارومئو جولیتا

جولیتا خودروی جا دارای نیست مخصوصاً در صندلی عقب ممکن است حسی مثل 206 های خودمان داشته باشد. هرچند با ابعاد جولیتا چیز دور از انتظاری نیست. طراحی الفارومئو جولیتا برای افراد با قد متوسط مناسب است اما فرمان در فاصله‌ی زیادی از صندلی قرار دارد. این عیب تا حدی باقابلیت پایین آوردن فرمان مرتفع می‌شود.

تاخیر چندثانیه‌ای راه‌اندازی خودرو در سیستم گیربکس دوکلاچه نکته دیگری است که قابل‌توجه است. با توجه به اینکه این خودروی براساس شرایط آب وهوایی کشور ایتالیا طراحی‌شده ممکن است سیستم خنک‌کننده خودرو در کشورهایی مخصوصاً با آب و هوای گرم و خشک رضایت‌بخش نباشد. نبود دوربین عقب در این خودرو نیز موردانتقاد برخی از افراد است.

حضور آلفارومئو جولیتا ی ایتالیایی در خیابان های ایران

 

نمونه آلفارومئو جولیتا در تهران

آلفارومئو یکی از معدود کمپانی‌های خارجی است که شما محصولاتش را در ایران  می‌بینید. جولیتا یکی از خودروهای اسپرت پرطرفدار در ایران است. هرچند که با افزایش قیمت آلفا رومئو جولیتا در پی افزایش قیمت دلار  در ایران ممکن است این خودرو از دست علاقه‌مندانش دور بماند.

همچنین سختی تعمیرات موتور پیچیده جولیتا باعث شده اقبال مشتریان از این محصول به‌اندازه سابق نباشد. اگر حاضرید برای جولیتا قیمت نه چندان کم را بپردازید به‌دقت به مراقبت از آن بپردازید تا دردسر تعمیرات شمارا پشیمان نکند.

با درنظر گرفتن تمام موارد گفته‌شده در این مقاله، نمی‌توان زیبایی، قدرت و کیفیت آلفارومئو جولیتا را انکار کرد. خودرویی با کارنامه مثبت که توانست فرشته‌ی نجات کمپانی آلفارومئو در روزهای سختش باشد.

  • آلفارومئو
  • آلفارومئو جولیتا
  • آلفارومئو ایران
  • بررسی آلفارومئو جولیتا
  • قیمت آلفا رومئو جولیتا
  • الفا رومئو جوليتا
  • ابعاد آلفارومئو جولیتا
  • داخل آلفارومئو جولیتا
  • جولیتا قیمت
  • جولیتا اسپرت

از شما عزیزان کمال تشکر را داریم که تا انتهای این مطلب ( همه چیز درباره شاهزاده ایتالیایی؛ آلفارومئو جولیتا ) با ما همراه بودید.

 

فهرست مطالب

ارتباط با ما

برای خرید خودرو به کمک نیاز دارید؟

(همین حالا تماس بگیرید)

تلفن: ۴۸۴۱۶

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، بزرگراه اشرفی اصفهانی ، بعد از مرزداران ، کوچه ولدخانی ، پلاک ۲۴ ، واحد ۱

مقالات خودرو
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها