تفاوت صافکاری بی رنگ و بارنگ

مقایسه انواع صافکاری خودرو

صافکاری ماشین چیست

در واقع صافکاری به معنای ترمیم و از بین بردن خط و خش، آثار تصادف و قری از روی خودرو است. معمولا بدنه خودرو ها از چندلایه فلز ساخته می شود. بدنه ممکن است بر اثر تصادف شکل و شمایل اولیه اش را ازدست بدهد. این بدنه‌های فلزی به گونه ایست که افراد معمولی قادر به رفع فرورفتگی‌ و قر شدگی‌ها و حتی آسیب‌های رنگی بدنه نیستند و لازم است به یک صافکار باتجربه و ماهر مراجعه گردد.

صافکاری خودرو

 

انتخاب بهترین راه برای صافکاری خودرو

صافکار یا همان اوستا، با بررسی نواحی ضرب دیده نوع و شدت ضربه باید استدلال کند که بهترین راه برای انجام صافکاری کدام است؟ صافکار خودرو شباهت زیادی با پزشکان پوست مو و زیبایی دارد و چالش های آن کمتر از پزشکی نیست. همانطور که پزشکان خوب و بد دارند، اوستا های صافکار هنر های متفاوتی دارند و خدا نکند کار شما به صافکار بد بیفتد … این نکته که صافکار توانایی داشته باشد بین صافکاری بی رنگ و بارنگ در هر شرایطی بهترین انتخاب را برگزیند خیلی مهم است. زیرا ممکن است از قیمت ماشین بیفتد یا بدنه مثل قبل نشود.

 

صافکاری بی رنگ

گاهی اوقات ضربه به شکلی است که نیاز نیست بدنه را تعویض کنیم. یک صافکار با مهارت میتواند قسمت ضربه دیده را بدون رنگ صافکاری کند. این کار نیاز به مهارت و دانش بالا دارد. یک صافکار خوب و آگاه میتواند یک صافکاری بدون رنگ را انجام بدهد.و این کاملا به تجربه تعمیرکار بستگی داردو.

صافکاری با رنگ

گاهی اوقات در حادثه، ضربه به صورتی روی بدنه خودرو اثر گذاشته که یا مستقیم رنگ خودرو را از بین برده و یا به دلیل ضربات چکش و اعمال نیرو صافکار رنگ قسمت آسیب دیده از بین می رود. در این حالت صافکار باید از رنگ بستر در صافکاری استفاده کند و یا با استفاده از پولیش و لیسه قسمت آسیب دیده را صافکاری کند. باید در نظر داشته باشیم خیلی اوقات صافکاری نمیتواند گزینه مناسبی برای ما باشد. برای داشتن یک نتیجه خوب بهتر است قطعه توسط صافکار یا فرد آگاه به این امور تعویض گردد. درصورت نیاز به صافکاری و نقاشی، حتما به یک صافکار و نقاش متخصص و ماهر مراجعه کنید. زیرا در صورت انجام نادرست عمل صافکاری،ممکن است آسیب جدی به قطعه و رنگ اتومبیل وارد شود و یا ظاهر خودرو را به شکلی نادرست تغییر دهد.

 

ابزار های صافکاری

 

نکاتی که برای صافکاری باید به آن ها توجه کنید:

  1. از آنجا که در کشورمان مرسوم است برای هر قطعه تعویضی از بدنه هر چقدر هم که تمیز و مانند فابریک آن تعمیر شده باشد، هزینه‌ای هنگفت را‌ هنگام فروش کم کنند. پس این مورد را بهتر است پیش تر برای فروش خودرو در نظر داشته باشید.
  2. اکثر صافکاران پیشنهاد صاف‌کردن قطعه و اصطلاحا صافکاری بی‌رنگ را به شما می‌دهند. مگر اینکه قسمتی از بدنه شکافته شده باشد.
  3. اگر به محل مراکز صافکاری مخصوصا در شهرستان‌ها دقت کنید،خواهید دید در حوالی هر صافکاری یک یا دو  نقاش حرفه‌ای هم وجود دارد که صافکار، نقاشی او را به شما پیشنهاد می‌کند.
  4. عموما در صورتی که رنگ‌ریختگی قطعه آسیب‌دیده کم باشد، معمولا صافکار خود اقدام به لکه‌گیری می‌کند. پس در مورد این موضوع با او بپرسید تا کار بخوبی انجام شود.یا به متخصص سپرده شود.
  5. در صورتی که ضربه وارده حسابی رنگ رویی و آستر بدنه را ساییده باشد به شما پیشنهاد خواهد شد که توسط یک نقاش حرفه‌ای یک لایه به عنوان پوسته‌ روی محل آسیب‌دیده رنگ بپاشید.

راهنمای تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم را که عموما برای هر فردی مفید است را اینجا بخوانید.

در این قسمت گفتنی است صافکاری بدون رنگ قیمت بیشتری داشته و وقت بیشتری را از شما تلف می‌کند اما در نهایت از افت ناگهانی قیمت خودرو جلوگیری می‌شود که این امر در بازار خرید و فروش اتومبیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تفاوت صافکاری بیرنگ و با رنگ در همین موضوع می باشد.

فهرست مطالب

ارتباط با ما

برای خرید خودرو به کمک نیاز دارید؟

(همین حالا تماس بگیرید)

تلفن: ۴۸۴۱۶

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، بزرگراه اشرفی اصفهانی ، بعد از مرزداران ، کوچه ولدخانی ، پلاک ۲۴ ، واحد ۱

مقالات خودرو
اطلاعات کامل در مورد دیاگ خودرو که بهتر است بدانید
دستگاه دیاگ خودرو

اطلاعات کامل در مورد دیاگ خودرو که بهتر است بدانید در این مقاله قصد داریم در مورد دستگاه دیاگ، مفهوم آن، دیاگ زدن و نحوه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها