مقایسه دنا و برلیانس

مقایسه تخصصی دو خودرو دنا و برلیانس

خودروی دنا یک خودروی ملی و تولید شرکت ایران خودرو است که در کشور ایران طراحی و تولید می شود. اما در برابر، خودروی برلیانسی قرار دارد که ساخت کشور چین است اما در ایران مونتاژ می شود. با توجه به این که این دو خودرو تقریبا از نظر ویژگی ها و قیمت در یک سطح قرار دارند، در این مقاله ، این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کردیم تا افرادی که در انتخاب جهت خرید این دو خودرو دچار تردید شده اند، بهتر بتوانند تصمیم گیری کنند.

مقالات مقایسه خودروهای روز را در سایت تامین خودرو با تجربه ۲۰۰۰۰ کارشناسی خودرو در سال دنبال کنید.

1. از نظر طراحی ظاهری

برای مقایسه دنا و برلیانس از نظر طراحی ظاهری باید بگوییم هر دوی این خودروها، در یک رده قرار دارند و دارای شرایط مطلوبی از لحاظ ظاهری، در مقایسه با سایر خودروهای هم رده، هستند.

برلیانس و دنا از جلو

در طراحی خودروی برلیانس از حالت عضلانی و خطوط هماهنگ در بدنه اش استفاده شده است که باعث کم نقص و مستحکم شدن این خودرو شده است. در طراحی قسمت جلویی این خودرو، از چراغ هایی با حالت بادامی و جلو پنجره و سپر اسپرتی استفاده شده است که به جذابیت این خودرو افزوده است. در طراحی زاویه های کناری برلیانس نیز از گلگیرهای برجسته و خطوط ساده ای استفاده شده، که به خودرو قدرت و زیبایی بخشیده است. گرچه طراحی قسمت عقبی این خودرو در هماهنگی با قسمت جلویی آن نیست اما در هر حال، بسیاری از افراد خودروی برلیانس را یک خودروی شیک و مدرن می دانند.

اما در برابر خودروی دنا قرار دارد. برخلاف برلیانس در خودروی دنا، در طراحی قسمت جلویی آن از زوایای تند استفاده شده است. جلوپنجره آن نیز کمی بزرگ طراحی شده است به صورتی که تا پایین سپر امتداد دارد. همچنین، حالت اخم مانند چراغ های جلویی باعث ایجاد یک ظاهر تند در خودروی دنا شده است. اما در این خودرو از نئون و ال ای دی استفاده شده است که کمی ظاهر این خودرو را مدرن ساخته است. اما در واقع، طراحی قسمت های ظاهری خودروی دنا با یکدیگر هماهنگی ندارد.

در نتیجه، گرچه اکثر قطعات استفاده شده در خودرو دنا زیبا هستند اما در کنار هم قرار گرفتن این قطعات بایکدیگر همخوانی ندارد. در نتیجه، برای مقایسه دنا و برلیانس از نظر ظاهری، خودروی برلیانس کمی بالاتر از خودروی دنا قرار دارد و طراحی آن مدرن تر است. البته باید تاکید کنیم انتخاب خودرو بر اساس ظاهر به سلیقه هر فرد بستگی دارد.

2. از نظر محیط داخلی

فضای داخلی خودروی برلیانس نسبت به ظاهر آن، در سطح پایین تری قرار دار و در واقع، محیط داخلی این خودرو ساده تر و اقتصادی تر است. خطوط اصلی محیط داخلی و حتی غربیلک فرمان به صورت ساده طراحی شده اند اما در برابر، کنسول میانی خودرو و قسمت پست آمپرها کمی متفاوت تر و زیباتر طراحی شده اند. رنگ های به کار رفته در فضای داخلی خودروی برلیانس، رنگ های نقره ای، طوسی و کرم، از نظر بسیاری از افراد، با یکدیگر همخوانی ندارند. گرچه این ترکیب رنگ ها محیط داخلی این خودرو را از سادگی کمی خارج کرده است.

مقایسه داخل دنا و برلیانس
عکس سمت راست دنا – سمت چپ برلیانس

 

اما در برابر، طراحی محیط داخلی خودروی دنا بسیار شیک تر و مدرن تر است. برخلاف قسمت های خارجی که بایکدیگر هماهنگی نداشته اند، محیط داخلی این خودرو متناسب و هماهنگ طراحی شده است.به عنوان مثال، برای کنسول میانی از یک حالت عمودی استفاده شده است و همچنین در قسمت های مختلف کابین خودرو، از خطوط زاویه دار استفاده شده است که باعث هماهنگی آن با محیط خارجی جلوی خودرو می شود. فرمان چهارشاخه خودروی دنا با وجود کلیدهای بیشتر، به روزتر از فرمان غربیلک خودروی برلیانس است. ظاهر کنسول و طراحی پست آمپر دنا نیز بسیار شیک تر و بروز تر از برلیانس می باشد. در برخی از قسمت ها نیز از طرح چوب استفاده شده و باعث لوکس تر شدن محیط داخلی این خودرو شده است.

جهت مقایسه دنا و برلیانس در خصوص مدیریت فضای داخلی باید بگوییم خودروی برلیانس نسبت به دنا، عمکلرد بهتری داشته است. فضای داخلی خودروی دنا از سمند نیز کوچک تر است که علت اصلی آن، جلو آمدن داشبورد خودرو می باشد. صندلی های برلیانس پهن تر از دنا طراحی و ساخته شده اند اما در برابر، نشمینگاه خودروی دنا، قسمت های کناری بدن را بهتر در بر می گیرد.

کیفیت مواد اولیه استفاده شده در فضای داخلی هر دو خودرو در یک سطح قرار دارد. و در نهایت اینکه، صندوق عقب خودرو دنا 500 لیتر حجم دارد و این در حالی است که برلیانس تنها 560 لیتر فضا در اختیار شما قرار می دهد. اما در برابر، صندوق عقب برلیانس ارتفاع بیشتری دارد که می توانید اجسام حجیم تر را بهتر در آن قرار دهید.

3. امکانات و تجهیزات

جهت مقایسه دنا و برلیانس در خصوص امکانات و تجهیزات، باید بگوییم برلیانس های دنده ای شامل، ایربگ های راننده و سرنشین کناری، ترمز ABS، ترمز EBD، سنسور دنده عقب، شیشه ها و حتی آینه های برقی است که تمامی این موارد آپشن های معمولی یک ماشین در سطح برلیانس به شمار می روند.

اما نمونه اتوماتیک خودرو برلیانس علاوه بر تمامی آپشن هاب بالا، شامل سانروف برقی، سامانه ورود و استارت بدون کلید، سیستم مالتی مدیا و حتی رهیاب است و می توان گفت که بسیار مجهزتر از نوع دنده ای آن می باشد.

اما در برابر، خودروی دنا پلاس قرار دارد که آپشن های بسیار بیشتری نسب به برلیانس حتی نوع اتوماتیک آن دارد. خودروی دنا پلاس شامل امکانات و تجهیزاتی نظیر 2يا 4 عدد ایربگ در قسمت جلو و جانب خودرو، ترمزهای ABS و EBD، کروز کنترل، پخش تصویری به همراه رهیاب، صندلی های تمام برقی در قسمت جلو، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، بلوتوث، تهویه مطبوع اتوماتیک، شیشه ها و آینه های برقی که آینه ها به سیستم تاشوی برقی مجهز هستند، چراغ ولکام و حتی چراغ دی لایت، است که باعث متمایز ساختن این خودرو از لحاظ امکانات و تجهیزات نسبت به برلیانس شده است.

4. از نظر موتور و توانایی حرکت

برای مقایسه دنا و برلیانس از نظر موتور و توانایی حرکتی، باید بگوییم موتور دنا مدل EF7 است که 1646 سی سی حجم دارد. همچنین موتور این خودرو 115 اسب بخار قدرت را در دور 6000 آزاد می کند و در دور 4500 نیز گشتاور را به 157 نیوتون بر متر می رساند. تمامی این ارقام، ارقام شگفت انگیزی نیستند اما در برابر قدرت موتور برلیانس بسیار به چشم می آیند.

خودروی برلیانس، تنها 1498 سی سی حجم دارد. همچنین، موتور این خودرو 103 اسب بخار قدرت را در دور 5800 آزاد می کند و از طرفی، در درو 3800 نیز گشتاور را به 138 نیوتون بر متر می رساند. همانطور که مشاهده می کنید قدرت موتور خودروی برلیانس بسیار کمتر از خودروی دنا است اما در برابر، موتور برلیانس استاندارد آلایندگی یورو 5 را دارد در حالی که موتور دنا، استاندارد یورو 4 دارد. این خود یک مزیت محسوب می شود که در نتیجه آن برلیانس کمتر از خودروی دنا باعث آلوده شدن هوا می شود. علاوه بر آن، در موتور برلیانس به جای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده است که در دراز مدت هزینه کمتری را در بردارد.

در نتیجه، به طور کلی نمی توان گفت امکان مقایسه دنا و برلیانس به راحتی میسر است زیرا خودروی دنا در برخی موارد نسبت به برلیانس برتری دارد و در برابر، خودروی برلیانس نیز در برخی موارد در سطح بالاتری نسبت به دنا قرار می گیرد. بنابراین، انتخاب این دو خودرو به ملاک های مشخص شده توسط فرد بستگی دارد. در واقع اینکه چه ویژگی ها و آپشن هایی از خودرو برای فرد مهم باشد، در گرفتن تصمیم نهایی خرید دنا یا برلیانس تاثیر می گذارد.

 

فهرست مطالب

ارتباط با ما

برای خرید خودرو به کمک نیاز دارید؟

(همین حالا تماس بگیرید)

تلفن: ۴۸۴۱۶

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، بزرگراه اشرفی اصفهانی ، بعد از مرزداران ، کوچه ولدخانی ، پلاک ۲۴ ، واحد ۱

مقالات خودرو
کارشناسی قیمت ماشین دست دوم
کارشناسی قیمت ماشین دست دوم

کارشناسی قیمت ماشین دست دوم چرا باید کارشناسی قیمت ماشین دست دوم را انجام دهیم؟ کارشناسی ماشین دست دوم یکی از مهمترین کارهایی است که

مرکز تشخیص رنگ
مرکز تشخیص رنگ

مرکز تشخیص رنگ خودرو و کارشناسی مرکز تشخیص رنگ خودرو و کارشناسی خودرو شما در محل توسط بهترین کارشناسان تامین خودرو آزمون TKA . یکی

روشن شدن چراغ باتری خودرو
روشن شدن چراغ باتری خودرو

سوالات متدوال در مورد چراغ باتری خودرو تا به حال به چراغ باتری خودرو در صفحه کنسول خودرو یا اصطلاحا صفحه کیلومتر خودروتان دقت کردید؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهیل ایرانمنش
سهیل ایرانمنش
4 سال قبل

مقایسه عالی و عادلانه ای بود.حق انتخابو برام خیلی راحت تر کردید.ممنون از تیم خوبتون👏🌹