مرکز تشخیص رنگ خودرو

مرکز تشخیص رنگ خودرو

خودرو تحت تأثیرات زیادی از محیط قرار دارد ، از جمله شرایط مختلف آب و هوایی ، دیگر خودروها و وسایل نقلیه و … برای همین صاحبان خودروها قسمت هایی که رنگ آن ها از بین رفته و یا دچار آفتاب سوختگی شده است را رنگ و ترمیم می کنند. در بسیاری از موارد رنگ شدگی به سادگی قابل تشخیص نیست و حتما باید خودرو را به مرکز تشخیص رنگ خودرو نشان داد.

تشخیص رنگ خودرو

مرکز تشخیص رنگ خودرو به این دلیل مهم است چون روی قیمت خودرو تاثیر دارد. مخصوصا قسمت هایی مثل : شاسی ها و ستون ها چون این قسمت ها به سادگی آسیب نمی بینند و ممکن است دلیل آسیب و رنگ شدگی به معنای تصادف شدید خودرو باشد.

علاوه بر شاسی و ستون خودرو سقف آن نیز بسیار مهم است چون اگر این قسمت ها دچار رنگ شدگی باشند یعنی خودرو واژگون شده و تصادف سختی داشته که در بیشتر موارد خریدار از خرید همچین خودرویی منصرف و پشیمان می شود.

قسمت های که خیلی مهم نیستند و افت زیادی روی قیمت خودرو ندارند ، عبارتند از : لبه گلگیرهای خودرو ، رکاب و سپر چون با هزینه جزیی قابل درست شدن هستند و می دانیم که تصادف شدیدی با خودرو صورت نگرفته است.

ابزارهای تشخیص رنگ خودرو

برای تشخیص دقیق رنگ شدگی قسمت های خودرو همچنین سلامت فنی آن می توانید از کارشناسان تامین خودرو کمک بگیرید ، با مراجعه به ما و یا درخواست کارشناس حضوری در محل مورد نظرتان.

خرید و فروش خودرو را حتما با حضور یک کارشناس خبره و معتبر انجام دهید در بسیاری از مکان هایی که خرید و فروش صورت می گیرد ، دلالان از وسیله ای شبیه به خودکار که آهنربایی است به شما اطمینان رنگ شدگی و یا رنگ نشدگی خودرو را می دهند که کاملا ممکن است اشتباه باشد.

نکته : نکته مهمی که در مورد خرید خودروی دست دوم وجود دارد این است که شما نباید به فروشنده یا دلالان اطمینان کنید چون برای سود و منفعت خود در این مورد ممکن است حقیقت را پنهان کنند و آسیب هایی که خودرو دیده به شما نگویند.

کارشناسان تامین خودرو از وسایل کاملا به روز و درجه یک در کارشناسی و بررسی خودرو انجام می دهند ، دو وسیله ای که برای تشخیص رنگ خودرو از آن استفاده می شود 1. دستگاه مکانیکی مغناطیسی 2. دستگاه تست دیجیتال یا دستگاه ضخامت سنج بدنه خودرو هستند.

دستگاه مکانیکی مغناطیسی

دستگاه مکانیکی مغناطیسی دستگاهی است که روی آن یک سری اعداد مدرج شده است که روش استفاده از آن به این صورت است که : نوک دستگاه را در قسمتی از بدنه که مطمئن هستیم رنگ نشده قرار می دهیم و با توجه به آهنی بودن بدنه و نیروی مغناطیسی بین دستگاه و بدنه ی خودرو ، جاذبه ای میان بدنه و نوک قلم ایجاد می شود.

دستگاه را از سمت بدنه به سمت بیرون می کشیم و نوک دستگاه که متصل به فنر داخلی دستگاه است شروع به کش آمدن می کند.

یک سری اعداد روی این دستگاه نشان داده می شوند که به صورت معکوس روی قلم نوشته شده اند ، هنگامی که قلم را از بدنه دور می کنیم ، هرچه ضخامت رنگ روی بدنه کمتر باشد نیروی مغناطیسی بیشتری وجود دارد و درجه ی روی قلم عدد کوچکتری را نشان می دهد، و هرچه ضخامت رنگ بیشتر باشد قلم مغناطیسی عدد بیشتری را نشان می دهد.

دستگاه تست دیجیتال یا دستگاه ضخامت سنج بدنه

کارکرد این دستگاه به این شکل است که سنسور دستگاه را روی بدنه خودرو قرار می دهیم ، نمایشگر یک عدد را بر حسب میکرون یا میلیمتر به ما نمایش می دهد که ضخامت رنگ بدنه است. با مقایسه کردن ضخامت قسمت های مختلف بدنه متوجه این موضوع می شویم که چه قسمت هایی رنگ شدگی دارند.

نکات مهم در مورد وسیله های تشخیص رنگ

  • دستگاه های دیجیتال نسبت به دستگاه های مغناطیسی دقت بالاتری دارند و دستگاه های دیجیتال برای کارشناسی رنگ خودرو بهتر هستند.
  • دستگاه های مغناطیسی فقط برای خودروهایی که بدنه آنها آهنی است مناسب می باشد ، اما دستگاه های دیجیتال روی تمام خودروها با هر جنس بدنه ای کاربردی است.

نتیجه گیری

علاوه بر استفاده از وسایل مهم برای بررسی خودرو کارشناس نیز بسیار مهم است که چقدر خبره و باتجربه باشد ، در صورت وجود این وسایل و نابلدی کارشناس امکان اشتباه وجود دارد. صافکاران پیشرفت زیادی داشته اند و می توانند بدنه و جایی را که آسیب دیده طوری درست کنند که تشخیص آن غیرممکن باشد.

با مراجعه به تامین خودرو و کارشناسان خبره آن که در زمینه رنگ شدگی ، فنی و بدنه خودرو بی نظیر و ماهر هستند با اطمینان کامل خرید و فروش خودروی خود را انجام دهید. تا بعد از خرید ضرر نکنید.

 

از شما عزیزان ممنونیم که تا انتهای این مطلب ( مرکز تشخیص رنگ خودرو ) با ما همراه بودید، می توانید برای دیدن مطالب بیشتر به سایت تامین خودرو مراجعه کنید.

فهرست مطالب

ارتباط با ما

برای خرید خودرو به کمک نیاز دارید؟

(همین حالا تماس بگیرید)

تلفن: ۴۸۴۱۶

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، بزرگراه اشرفی اصفهانی ، بعد از مرزداران ، کوچه ولدخانی ، پلاک ۲۴ ، واحد ۱

مقالات خودرو
ماشین 207i
بررسی مشخصات پژو 207i

نقد و بررسی فنی و ظاهری خودروی پژو 207i دراین سری از مقالات نقد و بررسی تامین خودرو قصد داریم یکی از پرفروش ترین خودروهای

کارشناسی قیمت ماشین
کارشناسی قیمت ماشین

کارشناسی قیمت ماشین خیلی ها که خودروی دست دوم و کارکرده خریداری کرده اند ، معمولا بعد از مدتی از لحاظ فنی دچار مشکل شده

رفع کدری
رفع کدری

هرآنچه درباره رفع کدری چراغ‌ها لازم است بدانید چراغ‌های خودرو تا حد زیادی به عنوان یک قطعه ایمنی شناخته می‌شوند، اما حتی اگر با همین

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها