درخواست تردد به مناطق کرونا زده در ۳ دقیقه

درخواست تردد به مناطق کرونا زده ، بسیاری از ما به دلایل مختلف نیاز به ورود به مناطقی داریم که توسط هیات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا به عنوان شهرهای قرمز و نارنجی معرفی شده‌اند داریم و باوجود اطلاع‌رسانی درباره مجازی شدن درخواست این مجوز هنوز اطلاع دقیقی از روند ارسال این درخواست و دریافت مجوز نداریم. در این مطلب قصد داریم به طور کامل این روند را توضیح دهیم.

 

مجازی شدن ارسال درخواست تردد

در روزهای پایانی دی ماه به خاطر سهولت در روند ارسال مجوز تردد و رعایت شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی، وزارت کشور و فرمانداری تهران به عنوان مرجع صدور مجوز تردد، اقدام به راه‌اندازی وب‌سایتی کرد که روند ارسال این درخواست را به صورت کاملا آنلاین انجام می‌داد.

 

تقسیم‌بندی رنگی شهرهای کرونایی

پیش از اخذ مجوز تردد لازم است تفاوت بین طرح‌های مختلف حضور در مناطق که فعلا تحت عنوان مناطق قرمز، نارنجی، زرد و آبی شناخته می‌شود را بدانید. در وضعیت قرمز که به عنوان خیلی پرخطر شناخته می‌شوند، همه مشاغل به جز موارد ضروری در اولویت اول (بیمارستان‌ها، دارخانه‌‌ها و سوپرمارکت‌ها) تعطیل خواهند بود. در وضعیت نارنجی شرایط در وضعیت پرخطر قرار دارد و سطوح شغلی سوم و چهارم تعطیل می‌شوند. خروج و ورود خودروهای بومی از مناطق نارنجی و قرمز در حالت کلی ممنوع است. شرایط زرد به عنوان خطر متوسط شناخته شده و فقط سطح شغلی ۴ تعطیل است و در نهایت رنگ آبی به عنوان کم خطر که منطقه در حالت هشدار قرار می‌گیرد اما محدودیت‌های وضعیت زرد در این مناطق اعمال می‌شود.

 

چه افرادی امکان اخذ مجوز تردد دارند؟

وزارت کشور در روز ۱۶ دی ماه اعلام کرده برای متقاضیان سفر به شهرستان‌های خارج از تهران یا دیگر استان‌های کشور می‌توانند در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و یا بیماری مشکلی داشته باشند که صرفا به صورت حضور در مناطق نارنجی و قرمز قابل حل کردن باشد، می‌توانند در خواست خود را در وب‌سایت درنظر گرفته شده در وب‌سایت این وزارت خانه توسط فرمانداری‌ها پیگیری کنند.

 

برای اخذ مجوز به چه وب‌سایتی مراجعه کنیم؟

همانطور که آوردیم وزارت کشور فرمانداری‌های هر استان را موظف به بررسی صلاحیت صدور مجوز کرده است. بنابراین در وب‌سایت وزارت کشور به نام moi.ir بخشی به نام taradod درنظر گرفته شده است. البته دسترسی به این بخش به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست و صرفا با این آدرس می‌توانید به صفحه اختصاص داده شده مراجعه کنید:

https://moi.ir/taradod

البته در نهایت پس از ورود به این لینک به صفحه اصلی وب‌سایتی به این آدرس منتقل می‌شوید:

https://taradodtehran.com

از هر دو این لینک‌ها امکان درسترس به وب‌سایت درنظر گرفته شده وجود دارد، اما نکته مهم اینجاست که پس از ورود به این لینک باید در میز خدمات و تحریریه وزارت کشور ثبت‌نام کرده و نام کاربری و کلمه عبور دریافت کنید. افرادی که پیش از این گذرشان به وب‌سایت وزارت کشور خورده، می‌توانند از حساب کاربری و رمز عبور خود در این سامانه استفاده کنند، اما سایر افرادی که به تازگی وارد وب‌سایت وزارت کشور شده‌اند هم کار چندان سختی نخواهند داشت و کافی است به جای انتخاب گزینه «ورود به سامانه» در صفحه اصلی، گزینه «ثبت‌نام در سامانه» را کلیک کنند.

 

تکمیل فرم ثبت‌نام در سامانه

پس از ورود به بخش ثبت‌نام در سامانه فرم بالا روبرو شما قرار خواهد گرفت که لازم است اطلاعات آن را به صورت درخواست شده وارد کنید. پس از ثبت عضویت، به صفحه اصلی برگشته و وارد بخش «ورود به سامانه شوید» نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به جای کلمه کاربری، لازم است کد ملی را درج کنید. پس از ورود با این صفحه مواجه می‌شوید و در اولین مراجعه لازم است که به لینک اشاره شده «درخواست جدید» مراجعه کنید.

 

پس از تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد نیاز، کد رهگیری را از طریق سامانه دریافت می‌کنید.

اطلاعات بارگذاری شده از سوی فرمانداری بررسی و تأیید می‌شود. پیامک تأیید نهایی نیز برای متقاضیان ارسال خواهد شد. همچنین از طریق پروفایل شخصی خود در بخش پیگیری درخواست می‌توانید از وضعیت درخواست مطلع شوید.

 

برای صدور مجوز تردد بین شهری به چه مدارکی نیاز داریم؟

  • افرادی که محل کار یا محل اسکان آنها در دو شهرستان مختلف است، جهت اخذ برگه تردد مدارک زیر را بارگذاری نمایند: تصویر کارت شناسایی وسیله نقلیه یا برگ سبز خودرو، تصویر سند مالکیت منزل یا اجاره نامه، تصویر گواهی محل کار (مثل صفحه اول دفترچه بیمه، کارت شناسایی محل کار یا معرفی­نامه با مهر محل کار)، تصویر یکی از قبوض آب، برق یا گاز
  • افرادی که به دلایل پزشکی و درمانی می­بایست در موعد مقرر به مراکز درمانی مراجعه کنند، مدارک زیر را در سامانه بارگذاری کنند: تصویر کارت شناسایی وسیله نقلیه یا برگ سبز خودرو، تصویر یکی از قبوض آب، برق یا گاز، مدارک پزشکی و درمانی دال بر الزام حضور بیمار در این شهر
  • تصویر تمامی مدارک ارسالی باید با فرمت .jpg و حجم آن حداکثر ۵ مگابایت باشد.
  • در صورتیکه تصویر مدارک با گوشی تلفن همراه عکس برداری می‌شود، باید کیفیت لازم برای مشاهده را داشته باشد. در صورت ناخوانا بودن، درخواست تأیید نخواهد شد.

فهرست مطالب

ارتباط با ما

برای خرید خودرو به کمک نیاز دارید؟

(همین حالا تماس بگیرید)

تلفن: ۴۸۴۱۶

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، بزرگراه اشرفی اصفهانی ، بعد از مرزداران ، کوچه ولدخانی ، پلاک ۲۴ ، واحد ۱

مقالات خودرو
مرکز کارشناسی رنگ خودرو
مرکز کارشناسی رنگ خودرو

مرکز کارشناسی رنگ خودرو تامین خودرو آزمون مرکز کارشناسی رنگ خودرو آزمون با تجربه بیش از ۴۰۰۰۰ کارشناسی خودرو ، مفتخر است که اعلام کند

سیبک چیست
سیبک چیست

اطلاعات مفید در مورد سیبک خودرو اولین تصویری که از وسیله ای  به نام خودرو در ذهنمان نقش می بندد، وسیله ایست که وظیفه اصلی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها