خرید بهترین شاسی‌ بلند تا ۸۰۰ میلیون تومان

تا 800 میلیون شاسی بلند چی بخرم ؟

می‌خواهیم جواب سوالی را بدهیم که شاید پرسیدن آن هم اشتباه باشد، چراکه قبل از استفاده کردن از کلمه «شاسی‌بلند» باید بدانیم که چه خودرویی شاسی‌بلند حساب می‌شود. صادقانه، اگر منظورمان از شاسی‌بلند خودرویی غیر از هاچ بک و سدان باشد، گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند شما را به خواسته‌تان برساند.

اما تا چند سال پیش وضع بازار و تنوع گزینه‌ها به این شکل نبود. تا ۳۰ سال پیش تعریفی که حداقل در ایران از شاسی‌بلندها داشتیم، در آن سوی مرزها SUV نام داشت. عنوانی که از کوتاه شده عبارت «خودرویی با کاربری‌های ورزشی» گرفته شده بود و در اینجا منظور از کاربرد ورزشی بیشتر عبور از سخره‌، جنگل، بیابان و کلا بی‌راهه نوردی بود.

باوجود اینکه نمونه‌هایی برای نزدیک کردن این SUVها که معمولا به صورت شاسی‌مستقل بودن حتی در دوره جنگ جهانی هم وجود داشته مثالا جیپ در سال ۱۹۶۲ برپایه محصولات اصلی‌اش یک استیشن معرفی کرد که البته همگی آنها موفقیت تجاری نداشتند؛ چرا که مزیای هیچ کدام از خودروهای شاسی‌بلند یا سواری را ارائه نمی‌کردند.

تا اینکه در سال ۱۹۹۴ یا ۱۳۷۳ تویوتا اولین نسل از RAV4 را به عنوان شاسی‌بلندی اقتصادی رونمایی کرد ولی حدودا ۱۰ سال طول کشید تا در مجله‌های معتبری همچون موتورترند استفاده از عبارت «کراس‌اوور» برای تعریف کردن این خودروهای مرتفع که از ساختار سواری‌ها استفاده می‌کردند، رایج شود.

فکر می‌کنم تا اینجا تا حدی متوجه شدید که قرار است در این مطلب به جای شاسی‌بلندهای واقعی اکثرا برویم سراغ همین گزینه‌های اقتصادی یا کراس‌اوور، چرا که خرید خودرویی با شاسی‌مستقل با بودجه ۸۰۰ میلیون تومان یا امکان‌پذیر نیست یا از لحاظ ریسک خرید نمونه‌های کارکرده، آنهم مونتاژ داخلی، باید قله ریسک‌پذیری را فتح کرده باشید.

 

اس‌.یو.وی شاسی بلند مستقل

جیپ صحرا و شهباز

جیپ مدل سی‌جی محولی بود که از سال‌های ۱۹۴۴ الی ۱۹۸۶ در خود شرکت جیپ در مدل‌های سی‌جی-۱ تا سی‌جی-۱۰ روی خط تولید رفت. از میان این نسخه‌ها نمونه‌های با تیپ رنه‌گید و گلدن ایگل وارد ایران شد، ولی بعد از سه سال وارد کننده این شرکت که بازرگانی جیپ نام داشت کارخانه‌ای را در سال ۱۳۳۸ برای تولید این خودرو تولید کرد، در سال‌های اوایل انقلاب هم پارس خودرو به عنوان مالک جدید این کارخانه تولید تیپ رامبلر را ادامه داد. لازم به ذکر است که رقیب این خودرو در سال‌های اولیه لندرور بود که تعداد خیلی کمی از نمونه‌های وارداتی آن هنوز در بازار موجود است.

پاژن

همانطور که گفتیم دیفندر رقیب جیپ در ایران هم بود، اما حقیقت این است که عمر شاسی‌های لندرور در ایران بیشتر از جیپ بود و مرتب خودرو تا اوایل دهه ۹۰ شمسی هم تولید پاژنی که براساس لندروور بود ادامه داد، البته از لحاظ فنی این خودرو را نمی‌توان براساس کارکرد کمترش قضاوت کرد، چرا که مشکلات فنی فراوانی دارد.

پاترول

پرفروش‌ترین خودرو این لیست محصولی است که در واقع نسل سومش در ایران طی سال‌های ۱۳۶۴ الی ۱۳۸۲ مونتاژ شد، ولی کمپانی ژاپنی تولیدش را فقط ۸ سال یعنی از ۱۹۸۰ الی ۱۹۸۹ ادامه داد. هر دو تیپ پاترول با قیمتی تا ۷۰۰ میلیون در بازار موجود است.

لندکروزر

تویوتا ۲F یا همان تویوتا کالسکه ای معروف در دهه هفتاد میلادی توسط تویوتا با اقتباس از رنجروور و جیپ ساخته شده بود به دلایل متعددی از جمله دوام بالا، موتور ۶سیلندر خطی مناسب شرایط سخت و سیستم انتقال قدرت بسیار عالی همه و همه باعث شدند این مدل در بازار طرفداران فراوانی بدست اورد.  اما یک نسل بعد از دو اف سری جی ۶۰ از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۹ تولید شد که برخی از نمونه‌های آن را هم می‌توان با بودجه کمتر از ۸۰۰ میلیون تهیه کرد.

رونیز

از بین گزینه‌های شاسی مستقل رونیز منطقی‌ترین گزینه به نظر می‌رسد، اما برای تهیه آن به بودجه‌ای بالاتر از یک میلیارد نیاز داریم، با این وجود در برخی از بسترها امکان خرید اقساطی این خودرو که حداقل ۱۶ سال کارکرد دارد، فراهم شده است.

کراس‌اوورها

در مورد کراس‌اوورها لازم هست به این نکته اشاره شود که تفاوت زیاد بین سگمنت‌ها باعث شده که انتظار مشتری از این سگمنت یا بخش تفاوت زیادی داشت باشد؛ ممکن است یک مشتری برحسب سلیقه با هاچ‌بک‌های کراس هم کنار بیایید ولی برخی از مشتریان انتظار دارند که خودرویی با شباهت بیشتر به شاسی مستقل‌ها را در اختیار داشته باشند. با این انتظار قطعا انتخاب سخت‌تر می‌شود، اما سعی کردیم که به پوشش تمام نیازها بپردازیم.

 

شاسی بلند صفر اقساطی خودروساز

برای فردی هم که ۸۰۰ میلیون کنار گذاشته، پرداخت اقساط بالای ۱۰ میلیون چندان سخت نیست. هیچ کدام از گزینه‌های این لیست هم امکان سودآوری و سرمایه‌گذاری ندارند. پس با پرداخت ۸۰۰ میلیون به عنوان پیش پرداخت سه گزینه را در بین کراس‌اوورها می‌توان معرفی کرد که هر سه تجربه عرضه با شرایط اقساطی برای آنها درنظر گرفته شده است.

تیگو ۷

هنوز مبلغ پیش پرداخت تیگو ۷ بیشتر از ۷۰۰ میلیون نشده و همچنین طرح‌های ۶۰ ماهه آن هم کماکان برقرار است، اما باید امکان پرداخت ماهیانه حداقل ۲۰ میلیون تومان را داشته باشید.

جک اس ۳

کرمان موتور علاقه دارد که ارزان‌ترین خودرو مرتفع خود را با شرایط بهتری به بازار عرضه کند و در بین ۸۰۰ میلیونی‌های صفر کیلومتر قرار بگیرد.

تیگارد ایکس ۳۵

پیش فروش ۶۰ ماهه خودرویی که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون قیمت‌گذاری شده با امکان پرداخت ۶۵۰ میلیونی فراهم هست و می‌توان با ماهی ۱۸ میلیون صاحبت این خودرو شوید.

 

شاسی بلند، گزینه‌های صفر در بازار و خودروسازان

همانطور که گفتیم هیچ کدام از این خودروهای این لیست اختلاف زیادی بین بازار و کارخانه ندارند و عملا خرید آنها از کارخانه بیشتر به مصرف کننده نهایی پیشنهاد می‌شود.

ام وی ام ایکس ۳۳ کراس

شاید به صرفه‌ترین خودرو مدیران خودرو در این بازه قیمتی که ظاهر و آپشن‌های به‌روز را در کنار هم ارائه می‌کند.

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو

اصلاح شده‌ترین محصول مدیران خودرو در حال حاضر که چه از نظر سوخت مصرفی و چه از نظر هماهنگی موتور و گیربکس با دلخواه مشتری ایرانی هماهنگ شده است.

بی‌ای‌سی ایکس ۳ پرو

یکی از با کیفیت‌ترین چینی‌های حال حاضر بازار که حداقل اطمینان داریم که قطعات آن از کمپانی معتبر جیلی تامین شده و از لحاظ آپشن‌ها و طراحی ظاهری نیز شرایط مطلوبی دارد.

 

شاسی بلند کارکرده‌ اقساط

۸ مدل خودرو در ادامه معرفی کردیم که به خاطر کارکرد نسبتا پایین آنها می‌توان به آنها اعتماد کرد و به سراغ بسترهایی برویم که شرایط خرید اقساطی کارکرده‌ها را فراهم می‌کنند و یا حتی بسیاری از فروشنده‌ها هم علاقه دارند که برای فروش سریع‌تر پرداخت را چند مرحله‌ای کنند. در مورد شرکت‌ها و موسسه‌ها به اعتبار آنها توجه داشته باشید که دارای مجوز باشند و همچنین می‌توانید از آنها منبع مالی تامین کننده تسهیلات را بپرسید. درنظر داشته باشید که کارمزدها و درصد سود برخی از این مراکز چندان به صرفه نیستند. از سوی دیگری بسیاری از خودروهای چینی در لحظه خروج از کارخانه هم افت قیمت دارند و به همین خاطر خرید نسخه‌های صفر کیلومتر آنها از بازار هم چندان بی‌منطق نیست.

 

سانگ‌یانگ تیوولی

شاید ارزنده‌ترین گزینه موجود در این لیست تیوولی باشد که حتی روی خط مونتاژ هم رفته ولی نباید از آن انتظار خودرویی کاملا کره‌ای را داشته باشید.

رنو داستر

از لحاظ آپشن قطعا کمتر از آنچه پرداخت می‌کنید را دریافت خواهید کرد، اما علاقه‌مندان به رنو را می‌تواند راضی کند

ساندرو استپ‌وی

یکی از همان نمونه‌هایی که در ابتدای مطلب آوردیم که مشتریان خاص خود را دارد و در واقع بهترین نمونه هاچ‌بک کراس از لحاظ کیفی در این لیست به حساب می‌اید.

تیگو ۵

شاید پرآپشن‌ترین گزینه این لیست همین تیگو ۵ باشد که برای تغییر باور مشتری به برند چری عرضه شد.

ام‌وی‌ام ایکس ۵۵

حاشیه‌های زیادی برای این خودرو ایجاد شده، اما بین چینی‌ها گزینه‌ای مطلوب به حساب می‌اید.

هایما اس ۷

بزرگترین خودروساز کشور ما ایران خودرو است، درصورتی که نامی از آن در این لیست نمیامد، جای تعجب داشت، ولی در هر صورت باید با دقت زیادی به سراغ این گزینه بروید.

برلیانس اچ ۳۰ کراس

باوجود اینکه این خودرو از خط تولید پارس خودرو خارج شده، اما سطح تجهیزات رفاهی آن نسبتا مطلوب است.

 

شاسی بلند کارکرده نقد

در پایان هم به سراغ سر راست ترین و شاید عمده‌ترین نمونه‌های خرید در این لیست می‌رویم که البته نیاز بعد از پیدا کردن هر نمونه از آنها کارشناسی کردن آن در مراکز معتبر است. شاید بتوان خودروهای مرتفع بیشتری هم به این لیست اضافه کرد، اما هزینه‌های نگهداری و حتی پیدا کردن قطعات آنها دردسر زیادی دارد که به احتمال زیاد شما را از خریدتان منصرف می‌کند.

ام وی ام ایکس ۲۲

بسیاری از مالکان هاچ‌بک و سدان ام‌وی‌ام ۳۱۵ از این خودرو رضایت دارند و ایکس ۲۲ براساس هاچ‌بک کراس شدن این خودرو تولید شده است.

جک اس ۳

گزینه‌های کارکرده از اس ۳ افت قیمت‌شان را تجربه کرده‌اند ولی اگر حساسیت زیادی دارید، شاید بهتر است به سراغ بسترهای خرید اقساطی بروید.

لیفان ایکس ۶۰

واقعیت این است که به برندی اشاره می‌کنیم که امروز وجود خارجی ندارد و چند سال پیش به انتخاب خط رسید، اما در هر صورت یکی از گزینه‌های این لیست به حساب می‌آید.

لیفان ایکس ۵۰

ظاهر جذاب آن ممکن است شما را جذب کند، اما واقعیت این است که مشکلات زیادی در این انتخاب خواهید داشت.

فهرست مطالب

ارتباط با ما

برای خرید خودرو به کمک نیاز دارید؟

(همین حالا تماس بگیرید)

تلفن: ۴۸۴۱۶

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، بزرگراه اشرفی اصفهانی ، بعد از مرزداران ، کوچه ولدخانی ، پلاک ۲۴ ، واحد ۱

مقالات خودرو
مرکز آموزش تشخیص رنگ خودرو
مرکز آموزش تشخیص رنگ خودرو

مرکز آموزش تشخیص رنگ خودرو مرکز آموزش تشخیص رنگ خودرو تامین خودرو تیم آموزشی فنی و با مهارت ، دانش و پشتیبانی و خبره را

آموزش
آموزش

بدون پیش‌ زمینه کارشناس خودرو شوید! هیچ کسی نمی‌تواند اهمیت آموزش در زندگی افراد را کتمان کند، اما برخی از آموزش‌ها می‌توانند تغییرات مهمی در

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها