بررسی آلفا رومئوهای موجود در بازار ایران

بررسی آلفا رومئوهای موجود در بازار ایران

در این مقاله قصد داریم به بررسی آلفا رومئوهای موجود در بازار ایران با برندی ایتالیایی ولی کاملاً بین‌المللی در زمینه خودرو و مسابقات اتومبیل‌رانی بپردازیم. با اینکه امروزه دیگر به میزان گذشته در عرصه مسابقات دیده نمی‌شود، ولی در گذشته یک پای ثابت تمام مسابقات بوده است. بدون شک آلفا رومئو دراین‌بین قرار دارد، خودروسازی که توانسته با ساخت خودروهای اسپرت، شهرت جهانی پیدا کند.

باتوجه به اینکه بسیاری از خودروسازان از مسیر حضور در پیست به سمت تولید خودرو رفتند و نمونه مدرن آن را هم می‌توان به عنوان مک‌لارن شناخت، در اوایل قرن ۲۰ام هم در ایتالیا برای اولین بار این مسیر توسط آلفا پیموده شد. در حال حاضر آلفا رومئو به عرضه چهار محصول جولیتا، جیولیا، فورسی و استلویو بسنده کرده است. البته تولید مدل‌های هاچ‌بک از جولیتا همچنان ادامه دارد.

اما در بازارهای مهم مثل امریکا، عرضه نمی‌شود. فروش هاچ‌بک شهری میتو هم، از سال ۲۰۱۸ متوقف شده است تا تمرکز شرکت بر ۴ محصول ویژه باشد. اما از همین محصولات هم دو محصول جولیتا و استلویو به ایران راه پیدا کردند.

اصیل‌ترین اسپرت‌ساز ایتالیایی

شرکت خودروسازی آلفا در سال ۱۹۱۹ در شهر میلان تأسیس شد و از سال ۱۹۱۱ تمرکز خود را بر روی ساخت خودروهای مخصوص مسابقات گذاشت. نام این شرکت در حقیقت مخفف شده Anonima Lombarda Fabbrica di Automobili است که به‌صورت آلفا خوانده می‌شود.

کارخانه آلفا در محل قدیمی کارخانه خودروسازی داراک تأسیس شد و آلفا با سرمایه‌گذاری الکساندر داراک، تاجر و صنعتگر فرانسوی باهدف تولید خودروهای اسپرت و درعین‌حال لوکس فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۹۱۵ شرکت آلفا تحت مدیریت نیکولا رومئو درآمد و در پی آن نام شرکت آلفا به آلفا رومئو تغییر کرد و به ثبت رسید.

در همان ماه‌های آغازین فعالیت شرکت آلفا، نخستین محصول این برند توسط پدر طراحی آلفا جوزیه مروسی طراحی و ساخته شد. این خودرو که اچ پی ۲۰/۳۰ نام داشت به‌عنوان نخستین نماینده شرکت آلفا در مسابقات سرعت شرکت کرد.

آلفا در همان ابتدا باقدرت وارد عرصه خودروسازی شد به‌گونه‌ای که با نخستین محصول خود توانست مقام نخست مسابقات سرعت را به‌دست بیاورد و نام خود را در تاریخ مسابقات سرعت به‌عنوان نخستین قهرمان مسابقات فرمول یک به ثبت برساند. در دهه ۱۹۶۰ الی ۱۹۷۰ آلفا رومئو محصولات مختلف دیگری نیز را به تولید رساند و توانست پایه‌های خود را در خودروسازی محکم‌تر کند.

ازجمله محصولات موفق این برند در آن سال‌ها می‌توان به مدل‌های Guilia TZ و اسپایدر اشاره کرد که طرفداران زیادی را نیز پیدا کرد. باتوجه به اینکه مؤسس فراری در آلفا رومئو فعالیت می‌کرده و تاریخچه تأسیس لامبورگینی هم به فراری وابسته بود، بنابراین تأسیس هردوی این برندها را می‌توان مدیون آلفا رومئو دانست.

معرفی اجمالی محصولات

بررسی آلفا رومئوهای موجود در بازار ایران

میتو

معرفی آلفا رومئو میتو به سال ۲۰۰۸ برمی‌گردد، این خودرو که در ابتدا به عنوان پروژه ۹۵۵ شناخته می‌شد در واقع از پلت‌فرم اوپل کورسا نسل قبل و فیات پونتو استفاده می‌کرد، اما برای افزایش بهره‌وری از این پلت‌فرم اقدام به تولید کوچک‌ترین محصول از قدیمی‌ترین برند اسپرت ایتالیایی کردند تا با قرار دادن موتورهای یک الی ۱.۶ لیتری متفاوت‌ترین محصول آلفا رومئو را معرفی کرده باشند.

البته خوشبختانه در زمان واردات این محصول به کشور زمان زیادی از معرفی آن نگذشته بود و نخستین نمونه‌های آن در سال ۲۰۱۰ وارد ایران شدند، اما اوج واردات میتو به ایران به سال ۲۰۱۲ بازمی‌گردد. اما با معرفی و حضور جولیتا، کم‌کم عطش خرید این این محصول به دلیل فضای داخلی کم به سمت جولیتا منحرف شد و در نهایت سه سال پیش از توقف تولید، عرضه این محصول هم در ایران متوقف شد.

البته خریداران این خودرو باید دقت داشته باشند که در مدل‌های سال ۲۰۱۴ از پیشرانه‌ای مدرن‌تری استفاده شد که بهره‌وری بالایی در ایران ندارد و حال که همین مدل‌ها هم شش سال از عمرشان می‌گذرد، بهتر است به سراغ مدل‌های ۲۰۱۳ به قبل بروید که دردسر و هزینه‌های نگهداری پایین‌تری دارند.

 

ارائه خدمات واکس، پولیش و سرامیک خودروهای دست دوم در «تامین خودرو»

 

بررسی آلفا رومئوهای موجود در بازار ایران

جولیتا

جولیتا در واقع یکی از اصیل‌ترین محصولات آلفا رومئو به حساب می‌آید که نسل اول آن با کد ۷۵۰ و ۱۰۱ طی سال‌های ۱۹۵۴ الی ۱۹۶۵ تولید شد. نسخه سدان و کوپه آن توسط استودیو معروف برتونه طراحی شد، طراحی نسخه بدون سقف در اختیار استودیو پنین‌فارینا گذاشته شد و طراحی نسخه‌های مسابقه‌ای هم در اختیار زاگاتو گذاشته شد.

در واقع هر سه استودیو مهم طراحی ایتالیایی در طراحی نسل اول این خودرو نقش داشتند. اما در سال پروژه کد ۹۴۰ در آلفا کلید خورد که طی آن باید یکی از ماندگارترین نام‌های آلفا بازآفرینی می‌شد.

جولیتا در نسل دوم با تولید ۴۰۰ هزار نسخه طی سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۲۰ به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات این برند شناخته می‌شود و در کمال تعجب جایزه بهترین خودرو سال اروپا را در سال ۲۰۱۱ از آن خود کرد. این خودرو در پنج نسخه خاص کودریفوگلیو ورده، GTS، نسخه LPG توربو، اسپرینت به مناسبت ۶۰ سالگی و اسکودریو کورسه TCT که از میان آنها فقط نسخه کودریفیگوله به ایران راه پیدا کرد.

ظاهر کلی نسخه‌های معمولی از جولیتا سال ۲۰۱۴ تغییراتی به خود دید و در سال ۲۰۱۶ فیس‌لیفت‌جدی‌تری روی بدنه اعمال شد و همچنین در سال ۲۰۱۹ هم پیشرانه‌های این محصول ارتقا پیدا کردند.

به نظر می‌رسید به خاطر این به‌روزرسانی هم که شده، جولیتا حداقل تا دو سال آینده روی خط تولید باقی بماند، اما در سال جاری اتوکار گزارش داد که کراس‌اوور هیبرید توناله قرار است جایگزین جولیتا شود. توناله قرار است با پیشرانه یک لیتر و ۳۰۰ سی‌سی توربوشارژ و یک پیشرانه برقی با نهایت توان ۲۳۷ اسب‌بخار عرضه شود.

 

کارشناسی ماشین کارکرده در «تامین خودرو»

 

بررسی آلفا رومئوهای موجود در بازار ایران

4C

مدل 4C با الهام از 8C و برای کوچک‌سازی این کوپه جذاب در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد. این خودرو، با بدنه کوچک‌تر، پیشرانه کم‌حجم ۱.۷۵ لیتری و تولید نامحدود، در کلاس اسپرت‌های کوچک حضور داشت. وزن خالص آلفا رومئو 4C کمتر از هزار کیلوگرم است و همراه پیشرانه توربو با قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار، تنها ۴.۲ ثانیه پس از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

آستانه قیمت ۵۸ هزار دلار برای این خودرو، مهم‌ترین سد راه فروش بود و از سال ۲۰۲۰، با توقف تولید مواجه شد. فورسی خودرویی اسپرت و فوق‌العاده سبک وزن و بسیار زیبا است. با توجه به تعداد علاقه‌مندان و طرفداران این مدل خودرو، آلفا رومئو این خودرو را به یکی از اصلی‌ترین خودروهای تولید انبوه خود تبدیل کرده است. این خودرو نماد یک خودروی اسپرت سبک وزن ایتالیایی است که رانندگی با آن حس سبک بالی را به راننده القا می‌کند.

مدل حجم موتور توان اسمی گشتاور شتاب مصرف سوخت گیربکس سگمنت قیمت حدودی
میتو

 

1.4 لیتر 135 اسب‌بخار 206 نیوتن‌متر 8.4 ثانیه 5.6 لیتر 6 دنده دوکلاچه سوپرمینی 800 میلیون
جولیتا

 

1.4 لیتر 170 اسب‌بخار 250 نیوتن‌متر 7.7 ثانیه 6 لیتر 6 دنده دوکلاچه هاچ‌بک ۵ در 1500 میلیون
4C 1.7 لیتر 240 اسب‌بخار 350 نیوتن‌متر 4.1 ثانیه 6.8 لیتر 6 دنده دوکلاچه کوپه جمع‌وجور 4500 میلیون

اکثر مالکان محصولات آلفورمئو افراد حساسی هستند و به نحو مناسبی از خودروشان مراقب می‌کنند، با توجه به قیمت میلیاردی محصولات این برند، در شرایط فعلی مراقبت از تمام قطعات و بدنه این خودرو الزامی است.

در این میان استفاده از خدمات سرامیک و پولیش به‌صورت تخصصی، درصورتی‌که بدون کاهش ضخامت رنگ انجام شود، تاثیر زیادی روی زنده نگه‌داشتن رنگ این خودروهای خاص که بی‌شک در سال‌های آتی جزو خودروهای خاص موجود در کشور به‌حساب خواهند آمد، خواهد داشت. انجام این سرویس‌ها توسط «تامین خودرو» به صورت در محل امکان‌پذیر است.

ما پیشنهاد می‌کنیم پس از انجام تحقیق و مقایسه شرایط اجرای سرامیک و پولیش در این مجموعه نسبت به اجرای آن اقدام کنید؛ ضمنا کارشناسان واحد دیتیلینگ تامین خودرو پیش از اجرا، برای مشاوره، به صورت حضوری در کنار خودرو شما حاضر می‌شوند.

کارشناسی اسپرت‌های آلفا رومئو در تامین خودرو

مجموعه «تامین خودرو» باتوجه به حساسیت ویژه روی شرایط ویژه ارائه خدمات و برخورداری به مجهزترین و به‌روزترین تجهیزات روز دنیا در هنگام خرید هر نوع خودرویی در کنار شماست. توجه داشته باشید که برای عیب‌یابی این خودرو نیاز به دستگاه‌های پیشرفته است تا هرگونه مشکل قبلی که فقط توسط سیستم‌های برقی قابل تشخیص است را کشف کنید.

در شرایط فعلی که قیمت قطعات و آپشن‌ها افزایش زیادی داشته و حتی شرایط واردات قطعه به کشور هم بسیار سخت‌تر از گذشته شده، بهتر است که کورکورانه اقدام نکرده و پیش هر اقدامی درباره خرید خودرو، اقدام به کارشناسی آن کنید.

اجرای خدمات پولیش و سرامیک آلفا رومئو

همانطور که آوردیم مالکین خودروهای خاصی همچون آلفا رومئو می‌توانند برای افزایش طول عمر رنگ خودرویشان و محافظت از شرایط جاری آن، اقدام به اخذ خدمات دیتیلینگ در «تامین خودرو» کنند. ما در تامین خودرو با استفاده از بهترین مواد خارجی درجه یک، سعی داریم همچون کیفیت محصولات این برند ایتالیایی، بیشترین رضایت از اجرای واکس، پولیش و سرامیک را ایجاد کنیم.

این خدمات به صورت در محل برای مشتریان عزیز انجام می‌شود و برای انجام آن نیاز به شرایط خاصی است که پیش از انجام سرامیک باید نسبت به رعایت آنها اقدام کنید. برای اطلاع درباره این شرایط به بخش مقالات وب‌سایت تامین خودرو و مطلب مزایای واکس و پولیش در تامین خودرو مراجعه فرمایید.

 

برای مشاهده شیوه اجرای سرامیک و پولیش در محل توسط تامین خودرو این ویدیو را مشاهده فرمایید : https://www.aparat.com/v/JI2nT

 

از شما عزیزان ممنونیم که انتهای این مطلب ( بررسی آلفا رومئوهای موجود در بازار ایران ) با ما همراه بودید، همچنین مطلب قبلی ( بررسی دی اس های موجود در بازار ایران ) را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

 

درصورت تمایل برای سفارش سرویس‌های کارشناسی یا اجرای پولیش و سرامیک خودرو با شماره تماس پنج رقمی «تامین خودرو» به شماره ۰۲۱۴۸۴۱۶ تماس حاصل بفرمایید و یا از طریق این صفحه از روش‌های ارتباط با ما اطلاع پیدا کنید.

 

فهرست مطالب

ارتباط با ما

برای خرید خودرو به کمک نیاز دارید؟

(همین حالا تماس بگیرید)

تلفن: ۴۸۴۱۶

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، بزرگراه اشرفی اصفهانی ، بعد از مرزداران ، کوچه ولدخانی ، پلاک ۲۴ ، واحد ۱

مقالات خودرو
چک لیست ایمنی خودرو
سلامت خودرو قبل از سفر

چک لیست ایمنی خودرو، مهمترین اقدام پیش از آغاز سفر تصور کنید خود را برای یک سفر لذت بخش آماده کرده اید و قرار است

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sedabardaran
sedabardaran
3 سال قبل

نویسنده این متن کیه؟